Počasí z In-Pocasi.cz
Napsal uživatel Jiří Vlček
Čtvrtek, 25 Říjen 2012 06:46

název trasy : Padrťské rybníky oficiálně

délka trasy :  11 km - délka základní - zelené trasy, v okolí Padrťských rybníků se však nachází mnoho relativně slušných běžeckých stop

autor trasy : Vlčááák

o trase : v okolí Padrťských rybníků se povětšinou nachází mnoho vyjetých lyžařských stop. Díky krásným scenériím v okolí těchto největších vodních ploch, relativně vysoké kumulaci běžkařů a především také o sobotách, nedělích a svátcích zpřístupněných částech území Vojenského újezdu Brdy zde najdeme stopy relativně slušně lyžaři udržované - projeté. Místo je velmi dobře přístupné z několika okolních obcí (Trokavec, Míšov a Teslíny), a proto také běžkaři vyhledávané. Navíc oblíbenost tras ještě podtrhují relativně snadné terény, malá pozvolná převýšení a mnoho možností změnit dle chuti trasu. Padrťské rybníky jdou proto velmi snadno obkroužit a to hned z několika směrů. Trasu si můžeme sami zvolit dle našich časových a fyzických možností. Dokonce si můžeme trasu naplánovat tak, aby vedla přes některou z "občerstvovacích stanic".

nástup do trasy :
- u myslivny v obci Teslíny

- z parkoviště v Teslínech cca 200 m pěšky po asfaltové státní silnici směrem na Rožmitál pod Třemšínem, cyklostezka č.2275 směr hráz Hořejšího padrťského rybníka

- u obecního úřadu v Míšově, v místě je i parkoviště a gril Míšov

- u obecního úřadu v Trokavci, parkoviště na návsi

popis trasy : Naše putování začneme v populární obci Teslíny, tedy základní zelená trasa. V místě je parkoviště, občerstvení a i značená cyklostezka. Ta se nachází zhruba 200 m od obce východním směrem po státní silnici č.19 mezi Plzní a Rožmitálem pod Třemšínem. Po sejítí ze silnice vyrazíme sjezdem dolů k lovecké boudě Václavce. Pokude se však chceme vyhnout krátkému pešímu výletu s bežkami v ruce, můžeme si trasu zpestřit krátkým objezdem silničního úseku, který je v mapě vyznačen fialovou barvou. Popisovat ho detailně nebudeme, protože je víceméně intuitivní. Nebývá však v těchto místech zpravidla vyjetá stopa. Od Václavky pokračujeme dále po značené cyklotrase až na hráz Hořejšího padrťského rybníka, kterou přejedeme až k novému velkému parkovišti/skladišti u lovecké chaty. Zde se vydáme přímým směrem, tedy stoupáním, k Teslínskému klášteru až na křižovatku cest pod Břízkovcem (nejvyšší místo na cestě na hřebeni). Zde odbočíme doleva, jihovýchodním směrem, a pod mediálně nejslavnějším kopcem Břízkovcem (místo, kde měl stát americký radar) vyrazíme po cestě Pařezovce (stará cesta) zpět do Teslín.

turistické zajímavosti na trase :

• lovecká bouda Václavka
  • Padrťské rybníky
  • lovecká chata Dzůrovka
  • teslínský klášter se svými rybníčky

nebezpečné a zrádné úseky na trase : na trase se nenachází žádné nebezpečné a nebo zrádné úseky

odkaz na průběh zelené trasy na Cykloserveru (včetně zobrazení v turistické mapě)

doporučené mapy :
turistická mapa Brdy 1:25 tis. Strašicko a Rožmitálsko, 2.vydání, Geodézie Online
mapa č.35 Brdy a Třemšínsko a č.34 Brdy a Rokycansko z edice Klubu českých turistů

varianty prodloužení trasy : připravili jsme pro Vás několik variant prodloužení našeho základního zeleného okruhu, které jsou v mapě označeny barvami. Lépe řečeno se spíše jedná o možnosti přístupových stop ke hrázi Hořejšího padrťského rybníka.

modrá trasa z Trokavce okolo skály Marie Terezie :
délka trasy : 5 km (od obecního úřadu k chatě Dzůrovce u hráze na Hořejším padrťském rybníku)

nástup do trasy : parkoviště před obecním úřadem v Trokavci a nebo přímo na parkovišti u lesa nad Trokavcem (dle sjíznosti cesty)
popis trasy : Tato trasa nám vlastně kopíruje z Trokavce až k hrázi Hořejšího padrťského rybníka cyklostezku č.2273. Nástup  do stopy se může lišit. V případě velmi dobrých sněhových podmínek, budeme muset nejspíše nechat auto na parkovišti před obecním úřadem v Trokavci nebo blízkém okolí a vyrazit už na běžkách k lesu. Cesta nebývá totiž protažena až do svých horních partií. Máme-li štěstí, vyrážíme až z horního parkoviště přímo pod Trokaveckou skálu. Odtud následujeme cyklostezku přes Okrouhlík ke skále zvaná Marie Terezie, a poté sjezdem až na hráz Hořejšího padrťského rybníka. Zde máme mnoho možností jak pokračovat dále.

1) po zelené trase přes hráz rybníka směr Václavka - Teslíny (občerstvovací stanice) a zpět do Trokavce po kombinaci zelené, červené a modré trasy :
délka trasy : 12 km, celkem s modrou trasou tedy 17 km
popis trasy : do Teslín se vydáme po cyklostezce č.2273, tedy přejedeme hráz Padrťského rybníka a dále pak stopou k Václavce až do Teslín. Pakliže se chceme vyhnout zdolání cca 200m dlouhému úseku po státní silnici č.19 (Plzeň - Rožmitál pod Třemšínem), ve stoupání od Václavky k Teslínům odbočíme doprava na vyznačenou fialovou trasu. Obec tak vlastně objedeme, ale připravujeme se o nevšední kulinářský zážitek z místního grilu. Z Teslín dále následujeme naší zelenou trasu až k dřevěnému přístřešku pod Břízkovcem, nacházejícímu se u odbočky k teslínskému klášteru. Po červené spojce pak vyrazíme ke křížení s cestou z Míšova k bývalé obci Padrť a dále pak po modré až do Trokavce.

2) po zelené trase okolo teslínského kláštera pod Břízkovec, dále po žluté trase do Míšova a zpět po červené a modré trase do Trokavce
délka trasy : 11 km, celkem s modrou trasou tedy 16 km
popis trasy : z hráze Hořejšího padrťského rybníka vyrazíme jižním směrem stoupáním k teslínskému klášteru a poté dále nahoru až k dřevěnému přístřešku na křižovatku cest pod Břízkovcem.
Zde odbočíme doleva, jihovýchodním směrem, a pod mediálně nejslavnějším kopcem Břízkovcem (místo, kde měl stát americký radar) se vydáme na křižovatku cest Teslíny x Míšov. Od rybníka jsme tak celou trasu následovali naší zelenou stopu. V místě křižovatky se napojíme na v mapě uváděnou žlutou trasu, po které sjedeme až do Míšova, místa možného občerstvení v místním vyhlášeném grilu. Po odpočinku máme možnost vyrazit zpět nahoru na hřeben po cestě spojující Míšov a bývalou obec Padrť, v mapě máme vyznačeno červenou trasou. V místě nejvyšším, tedy na hřebeni, pak odbočíme doleva po modré trase zpět do Trokavce.

odkaz na průběh modré trasy na Cykloserveru (včetně zobrazení v turistické mapě)

červeno - zelená trasa z Míšova okolo Teslínského kláštera :
délka trasy : 16 km
nástup do trasy : parkoviště u grilu v Míšově
popis trasy : v první části naší stopy budeme následovat v mapě označenou červenou trasu, tedy z Míšova stoupáním na nejvyšší místo hřebenu Teslíny - Břízkovec - Okrouhlík. V sedle máme dvě možnosti jak se ke hrázi Hořejšího padrťského rybníku dostat. Buďto následovat oranžovou spojku z hřebenu do údolí rybníků, nebo vyrazit dále po červené k dřevěnému přístřešku nad teslínským klášterem a dále pak po zelené trase dolů z kopce okolo kláštera až na hráz Hořejšího padrťského rybníka. Zde se napojíme na cyklostezku č.2273, kterou budeme následovat až do Teslín, tedy stoupáním nahoru okolo Václavky s možností navštívit gril na Teslínech a nebo obec objet po fialově vyznačené trase s napojením zpět na zelenou trasu na cestě Pařezovce. Po obsolvování stoupání pod vrch Břízkovec se napojíme na cestu směr Míšov, která je v mapě vyznačena žlutou trasou.

odkaz na průběh zeleno-červené trasy na Cykloserveru (včetně zobrazení v turistické mapě)

Poznámka :
V okolí Padrťských rybníků lze najít mnoho dalších stop, které různě zkracují nebo prodlužují naše uváděné varianty. Obzvlášť za ideálních sněhových podmínek a hezkého pačasí se zde pohybuje relativně velké množství běžkařů.

občerstvení u tras :
restaurace v Trokavci
gril Teslíny
gril Míšov

Výškový profil zelené základní 11-ti km trasy :

alt

Výškový profil modro - zelené 17-ti km trasy z Trokavce okolo skály Marie Terezie nahráz Hořejšího padrť. ryb., Teslíny a zpět do Trokavce :

Výškový profil červeno - zelené 16-ti km trasy z Míšova přes hráz Hořejšího padrť. ryb., Teslíny zpět do Míšova :

Fotografie z běžkařské trasy :

foto : lovecká bouda Václavka

foto : hráz Hořejšího padrťského rybníka

foto : meteoradar na Praze od Hořejšího padrťského rybníka

foto : čeření hladiny na Hořejším padrťském rybníce

foto : klášterní rybníček na Baštíně

Pokud není uvedeno jinak, podléhá obsah těchto stránek licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 3.0 Česká republika